1/18/17

Rasedusaegsed isud: kuidas kõht täis saada

Umbes täpselt nii see rasedus möödubki, pidevas näljas
Ma olin alguses täiesti kindel, et mul tulevad mingid eriti kahtlased isud. À la et hakkan sööma nagu Tonis, kes paneb (magusa!) pannkoogi peale maapähklivõid ja tuunikala. Või läheb seintelt krohvi lakkumiseks. Aga läks natuke teisiti.

Kuna olen taimetoitlane, siis on minu jaoks eriti oluline toitumist jälgida ja kindel olla, et nii mina kui ka N. saame sealt kõik vajaliku kätte. Rohkem saab meie toitumisest lugeda siit.
See tähendab peamiselt pakendite tagakülgede lugemist ja palju peastarvutamist, aga ka üpris värvilist toidulauda ning palju uusi maitseid, mida ma lapsena südamest vihkasin. Lillkapsas näiteks :)

Kuna ma I trimestrist eriti detailseid üleskirjutusi ei teinud, siis kirjutan praegu mälu järgi. Minu esimene päris "craving" olid vist magushapud kummikommid. Olime sel ajal Californias ning viimasel päeval enne tagasilendu ladusime kohalikus toidupoes korvi korralikult täis, seal oli hea ja suur valik. Kahjuks läks see isu enam-vähem kohe pärast Eestisse jõudmist üle ja nii sõi Tonis kommid peamiselt üksinda ära.
Üks pakk on veel kapis alles, aga ma hoian neid, juhuks kui kummikommiisu kunagi tagasi peaks tulema. Võib-olla peaks nalja pärast haiglasse sünnitusele kaasa võtma.

Mmm, kummikommid

Esimesed kolm kuud olid minu jaoks täielik ropsimaraton. Lugesin kuskilt, et see on tingitud kõrgest hCG tasemest ja järelikult bebega kõik korras, seega võtsin asja rahulikult ja... ropsisin. Ainus aeg, kus mul ei iiveldanud, oli Californias olles. Niipea, kui tagasi Euroopasse maandusime, oksendasin alustuseks lennuki tualetti ning seejärel kohe Frankfurti lennujaama omasse. :D
Kui mingi toit oli vähegi magus, tuli see kohe tagasi üles. Sõin tatraputru, avokaadosid, peedihummust, soolaseid krõpse. See oli ainus, mis sees püsis. Mingi hetk avastasin, et hommikune cappuccino aitas meeletult hästi iivelduse vastu (mul oli tol ajal väga madal vererõhk) ja nii see läks vaikselt üle ka. Nüüd tagantjärele vaadates on isegi natuke naljakas.

Väga tark mõte on seda postitust kell 22:45 kirjutada, sest nüüd ei saa ma seda ramenit enam kuskilt

Pärast seda tulid isudeks ramen ja sushi. Ma ei taha isegi teada, palju raha ma selle perioodi ajal Tokumarusse jätsin :D Õnneks oli neil november vegankuu ja kõik taimetoidud -10%. Mitte et see midagi väga muutnud oleks...

Järgmised olid hot dogid. Avastasin selle isu siis, kui ükskord hilja õhtul Biomenust vegan hot dogi proovida tahtsin, Woltist tellimuse esitasin ja... neil seda enam saada polnud. See oli tõenäoliselt kõige hullem ja näljasem päev mu elus. Õnneks sain tuttavalt geniaalse soovituse ise hot doge meisterdada ning järgmisel päeval tulingi Prismast koju vorstipaki, ketšupi ja gurmeesinepiga. Ning R-kioskist saab 6€ eest 20 hot dogi saia! lifehack!

Praegu isutab aeg-ajalt õlle järele (pole aastaid eriti alkoholi tarbinud ja siis ka üldiselt vaid paari klaasi veiniga piirdunud), õnneks on poodides saada väga palju erinevaid alkoholivabasid variante. Toidu osas saan peale magusa kõike süüa, see lihtsalt ei isuta absoluutselt. Puuviljad on veel ok, aga seda nalja, et terve šokolaaditahvli üksinda ära sööks, enam ei juhtu. Jällegi, Tonisel veab.

Seda stseeni minu elus vist enam niipea ei tule

Ning muidugi eelistan jätkuvalt tugevaid maitseid - hapukurk, ingver, päikesekuivatatud tomatid, nachod, sojakaste... keegi kuskil rääkis, et tüdrukut oodates peaks nagu magusad asjad peale minema? Mida teised rasedad / endised rasedad söövad?

4 comments:

Unknown said...

Esimese ootuse ajal sõin meeletult martsipani.. :D Siiamaani kusjuures pole martsipani-isu tagasi tulnud. :D Šokolaadi sõin ka palju, see läheb endiselt kaubaks.

Teise ootuse ajast ei mäleta üldse, et mingid spetsiifilised isud oleks olnud. Ilmselt sellepärast, et oksendasin suhtkoht raseduse lõpuni välja (Kuskil 28.nädalal kadus alles igapäevane oksendamine ära) ja pigem oli tükk tegu, et üldse midagi sees püsiks ja kaalu juurde tuleks. Aga pigem eelistasin soolaseid toite, pitsast ei öelnud kordagi ära.

Unknown said...

Mis asi on ramen? Isud, no minul oli koguaeg meeletu isu:) soolase ja magusa järele. Peaasi et kôht oleks punnis ja täis. Tegin palju trenni aga söömist ma piirata ei suutnud. Vôtsin 15 kilo juurde ja olin paras pallike. Raseduse lõpus keelas ämmaemand mul puuvilja söömise ära, et muidu tuleb suur laps, muidugi seda Ma ei usu kuna laps tuleb tàpselt nii suur nagu peab. Igastahes mul on armas poja ja 15 kilo vaja maha saada, aga mis seal ikka teeme ära!

K said...

Ei ole ise lapseootel, aga see pilt ajas nüüd kohutava rameni isu peale :( Ja Tartus ei ole normaalset rameni kohta...

reinuke said...

@Karina.

Ramen on kõigest maailma parim asi ever??
Tokumarus saab poollitrit ramenit mingi tagasihoidliku 9-10€ eest. (väiksem kogus on 6€+ ja umbes mingi 300ml?)
Ja neil on nüüd takeaway kah olemas. ^^

Aga ramenist lähedamalt: Ramen on jaapanipärane sojaga nuudlisupp, mida tehakse algusest lõpuni käsitsi. Isegi nuudlid tehakse kohapeal valmis! Puljong on kah spets värk - keedetakse mitu päeva ennem, kui see jõuab kliendile lauale.
Sisse pannakse kõike mida hing soovib. On olemas kreveti ramenit, sealiha ramenit, lehmaliha ramenit, vegetarian ramenit.... ja mul on nüüd kõht tühi.....
http://tokumaru.ee/menuu/