1/16/17

Beebiga mitte seotud asjad, mida enne rasedust varuda

Kuna eelmine beebiasjade postitus osutus oodatust populaarsemaks ning sain sinna suure hunniku häid soovitusi, mida nimekirja lisada või sealt maha võtta, tegin natuke eeltööd ja otsustasin, et ühe sarnase postituse võiks veel kirjutada. Seekord siis asjad, mis pole otseselt beebitooted, aga ometi värskete emade seas hinnas. Inspireeritud erinevatest välismaa beebiblogidest, mul endal pole kahjuks veel kogemust :D

Helge tulevik: värsked vanemad lapse saamiseks valmistumas
valmistoidud ja snäkid - on üsna tõenäoline, et pärast sünnitust pole emal aega enam köögis hängida ja pikalt toitu vaaritada, seetõttu on soovitav varuda valmis erinevaid snäkke ja külmutatud valmistoite, mida kiirelt valmis teha. Mina väga suur valmistoitude fänn ei ole ja meil on megaväike sügavkülm ka :D Ma suudaks sinna ca viis pakki pelmeene ära mahutada ja edasi läheks juba keeruliseks. Ilmselt hakkan jälle Wolti püsikliendiks siis ja tellin toitu koju, kui ise teha ei viitsi. Snäkkidega õnneks lihtsam, need tulevad vajadusel e-coopi poest ise koju kulleriga :D Ja noh, Tonis ka kodune selleks ajaks ning tal pikad jalad, käib kiirelt poes ära, kui vaja.

WC-paber ja pesuvahendid - jälle paar asja vähem, mille järele poodi sõita. Lisaks kulub beebide riiete pesemisel seda pesuvahendit alguses päris palju, suuremal osal värsketel emadel töötab pesumasin ikka igapäevaselt. Meil on praegu pesupäevad umbes 4-5 korda kuus, ümber harjumine saab huvitav olema :D Ostsin igaks juhuks ka sapiseebi valmis, et väiksemate plekkidega käsitsi tegeleda.

šampoon ja palsam - pole midagi hullemat, kui saada lõpuks see vaba 10 minutit, et kiirelt pesemas käia ning siis avastada, et šampoon ja palsam on otsas. Minu jaoks on see tegelikult väga kasulik soovitus, kuna seda on paar korda varem ka niisama juhtunud... istud siis seal duši all ja kirud oma mälu, mis ei suutnud poes õigeaegselt meelde tuletada, et šampooni juurde oleks vaja.

hea raamat või seriaal - ei ole kindel, kui väga selle jaoks aega jääb, aga paljud välismaa emad soovitavad näiteks pikemate toitmiste ajaks endale mingi kõrvaltegevus võtta. Mul väike nimekiri sarjadest on, osasid olen tahtnud juba aastaid vaadata: Fargo, Westworld, Hannibal, American Horror Story... mhm, päris hea valik värskele emale. Võite veel soovitada!

tugev tolmuimeja - me elasime pikalt kehva tolmuimejaga, mis imes natuke ja ainult siis, kui seda ise tahtis. Kujutan ette, et värske beebi kõrvalt oleksin ma sellega lihtsalt hullunud...
Mingi hetk aga tuli jutu sees välja, et mehe vanematel oli üks Philips üle ja ma nõudsin selle kohe meile. Järgmisel päeval tõmbasin kõik põrandalaudade vahed puhtaks ja viskasin kokku kolm suurt kotitäit tolmu ära, nii hea oli pärast :D

pudel veini - nendeks õhtuteks, kui oled elust, mehest ja lastest tüdinenud, või kui tahad lihtsalt tähistada selle kõigega hakkama saamist. Sobivad muidugi ka kõik alkoholivabad variandid, ning miks mitte kodusele virgin mojitole väike kokteilivihmavari sisse pista...?

mugavad riided - on vähe tõenäoline, et jalutad sünnitusmajast koju sama kehaga, mis üheksa kuud tagasi oli, seega oleks mõistlik varuda paar komplekti selliseid riideid, mille sisse vahepealne sünnitusjärgne vorm ära mahuks ja mille puhul pole kahju, kui beebi seda hiljem piimaribaga dekoreerib. Mul vist mingi paar kleiti on, mis erilisi nõudmiseid ei esita :D

Mis soovitusi teil veel oleks? Võib pakkuda ka kõike jaburat, lõhnaküünaldest sussideni välja. Iial ei tea, millal mida vaja läheb ja mille järele isu tekkida võib!

9 comments:

Hanna said...

Fargo on superhea seriaal, westworld samuti! Seriaalidest soovitaks veel - Stranger Things ja Outlander. Viimane sulle raudselt meeldib :)

Ühtlasi on need sellised seriaalid mis peikadele ka meeldivad, juhuu!

Marleen^^ said...

American horror story on ülim 😄

moskiito said...

Kaupluste kojuvedu on ülim, ise vankriga riiulite vahel jagelemine ei lähe mitte. Parim siiani on minu meelest Selveri e-pood. Ja muidugi jah Wolt ja Foodhunt (mulle meeldivad mõlemad äpid täiesti võrdselt). Seriaalidest soovitaks Breaking Badi fännidele ka Better Call Sauli. Ja Vikings, Suits, House of Cards, Orange is The New Black, Penny Dreadful, Black Mirror, Narcos, kõik Marveli asjad (Daredevil, Luke Cge, Jessica Jones)... Mu nimekiri on endless, Netflix on parim sõber, kui titt põõnab. Varu endale ka lõpmatus koguses pehmeid okselappe-rätikuid, mida igas toas käepärast hoida, sest kunagi ei tea, millal värske ila-piima-okselaadung teele pannakse :)

test said...

Igasugused sarjad on tõesti hea idee, kui söötmisele palju aega kulub. Esimese lapsega kestis üks söömasessioon vähemalt 40minutit, lihtsalt sõi ja mõnules. seega ma vaatasin selle ajaga nt Bonesi kõik hooajad ära. Samas jälle, ei kujuta ette kuidas sedasi raamatut lugeda..

Riiete koha pealt, kogu särke :D põhjus sama mis väikestel rätikutel. Ma ostsin eraldi odavaid t-särke mingi hetk, sest siis ei olnud kahju neid koguaeg pesta.

moskiito said...

Ahjaa. Lõhnaküünlaid läheb ka kilode viisi, kuna põletan neid öösiti, sest pole öölampi veel osta jõudnud. On plaanis osta Jolly Light (otsi FB'st, äkki meeldib sulle ka).

Liisi said...

Ma soovitaks mitte väga palju asju kokku osta, sest kunagi ei tea, mis beebi sul tuleb. Mul näiteks oli ainult paari lapikest vaja, peamiselt tissi alla panemiseks, kui toitsin, sest piima muudkui nirises:D aga laps ei oksendanud/ilastanud praktiliselt üldse. Aga muidu suurepärased puuvillased lapid sain sellest Telliskivi loomelinnaku poest seal vasakul otsas, kus müüakse ka siidivillaseid riideid. Ja riideid mu arust ka ei kulunud palju ega olnud vaja meeletult pesta meil.. kasvas nii kiiresti, et riided ei jõudnud kuludagi. Eriti kui mees kodus, siis saab kõike vajalikku tuua pärast ka:)

Unknown said...

Mina soovitaksin varuda mõne hea inimese, kes teile mõlemale vahel natukene puhkust annaksid. Alguses mõtled küll, et kindlasti saate hakkama, aga puhanud ja rõõmus ema on kõige parem. Minul ei olnud esimese ja isegi teise lapsega oskust võtta aega, et saaks natukenegi enesele pühenduda. Näiteks kaheks tunniks metsa hulkuma minna või sõbrannaga kohvikusse. Kogu aeg oli mure, et mind on kohe kodus vaja, aga tegelikult said ka teised minu lühikese asendamisega hakkama. Kolmanda lapsega tekitasin vajadusel põhineva ametliku lapsehoidja, et ei peaks kogu aeg vanavanemaid paluma vaid saaks täiesti ilma süümepiinadeta vahest endale oma huvialadega tegelemiseks mõne tunni aega võtta.

Siiri said...

Triin - mul õnneks ema ja vanavanemad elavad lähedal ja ema on seni väga positiivselt meelestatud olnud lapsehoidmise suhtes. Eks näeb, kas julgen päriselt jätta :D Aga mul üldiselt seda hirmu pole, et nüüd laps paar tundi hakkama ei saa, alati leiab mingi võimaluse.

Liisi - eks seda lapimajandust saab näha jah. Ma vist tellin Aliexpressist mingid suvalised, siis ei ole rahast kahju. Täna poes nägin 1€/tk ja see on natuke absurdne väikese jupi marli eest :D

Anne - ma väga, väga loodan, et lapsel mingit allergiat ei teki nende vastu. Ma olen muidu täielik Joiki küünalde sõltlane, vist sööks ka neid, kui saaks...

Ja aitäh kõigile seriaalisoovituste eest :D

Emilia said...

Heh, ma nõustun oma kogemuste põhjal vist ainult selle raamatu/seriaali asjaga :D