5/14/17

Viimased päevad beebiootust!

Tänase seisuga on mul ainult paar päeva jäänud tähtajani ja see tekitab väga suurt elevust! Siin on vahepeal muidugi erinevaid parakaid olnud, näiteks 3. mai kandis olin ma täiesti kindel, et nüüd läheb KOHE asjaks. Mul on kogu rasedus küllaltki sümptomitevaba olnud (kui I trimestri oksendamine välja jätta) ja tollel nädalal tulid järsult külla alaseljavalud, päevadelaadsed krambid, unetus, kõrvetised, ärevus ja pesapunumistunne. Me vist tegime selle aja jooksul korteris kaks suurpuhastust ära. Mida aga ei tulnud, oli beebi :D Emakas pakkis rahulikult pillid kokku ja elu tiksus noorkuu möödumisega vanasse rütmi tagasi.

Pärast seda leppisin tütrega kokku, et roheline tuli on alates 11. mai hilisõhtust, kui meie ämmaemand Ingrid puhkuselt tagasi on. Tonise arvates oli ka nii täitsa mõistlik. Ingrid tuli tagasi, emakas oli päev otsa suures ärevuses, sõin iga tunni aja tagant korraliku kõhutäie toitu, aga mida seekord ka ei tulnud, oli beebi. Vähemalt ettevalmistus oli korralik!

Kuna meil on endiselt kodusünnitus plaanis, siis on selle jaoks vaja natuke rohkem ettevalmistusi teha kui haiglassemineku jaoks - näiteks jalutasin ükspäev apteegist välja hiigelpaki madratsikaitsete ja vesinikülihapendiga :D Samuti saime kätte pehme ja taevasinise sünnitusbasseini, mis ka ilma täis pumpamata väga mugav tundus, isegi kahekesi mahtusime sisse.
Arvestades hiljutist täiskuuaegset titebuumi, kus meie beebigrupist üks neiu sai 2 min vahedega sünnituseelse osakonna koridoris oodata, kuna kõik sünnitustoad olid täis, olen ma väga rahul, et saan kogu selle protsessi kodus läbi teha.

Mida aga viimaste raseduspäevadega teha? Kui ma sügisel oma kevadist graafikut kokku panin, oli mu algne plaan kuskil aprilli keskpaigast koju puhkama jääda. Tookord veel muretsesin, kas seda ikka on piisavalt... noh, et ikka kõik tehtud saaks. Reaalsus on aga see, et veel teisipäeval oli mul see kurikuulus "kõige viimane" tööpäev ning et igaks juhuks Murphy ka külla tuleks, panin järgmisele nädalale veel paar pildistamist juurde.

Jäingi eile mõtlema, et mida ma päriselt teinud oleks, kui ma olekski aprilli keskpaigast diivanit kaunistama jäänud. Tõenäoliselt kümme korda korteri ära koristanud, Tonise peale miljon korda närvi läinud (seda teen ma siis nüüd praegu, kui ma päriselt kodune olen), ennast hulluks oodanud ja külmiku tühjaks söönud. Selle asemel sain ma väga palju lahedaid asju teha! Ma kohtusin oma kaamera ees kümnete superägedate klientidega, trippisin mööda Eestimaad ringi, tegelesin oma järgmise näitusega, käisin aktifoto workshopil pildistamas ning jõudsin poolkogemata isegi meie pulma organiseerimiseni. Sellest viimasest kunagi hiljem lähemalt...

Laitse lossi aktifoto workshop - mina, arbuus ja J. karvane tagumik
autor Vivian Ainsalu
Ja nagu rasedustega ikka kombeks, ronib viimasel trimestril igast aiast ja aiaaugust välja sadu inimesi, keda huvitab a) su emaka seisukord, b) kas sa ikka puhkad, ja c) läheks veel viimast korda kohvikusse, sest varsti sa ju enam ei saa. Kui sina, armas lugeja, vaevad samamoodi pead, siis siinkohal on list erinevate küsimuste-vastustega, et seda uudishimu natukenegi leevendada, ning alternatiivsed rasedaintervjuu küsimused.

Kas sa oled veel ühes tükis? - Ilmselt kõige levinum küsimus alates 36. nädalast, mõndadel õnnetutel kindlasti ka varem. Pole tükk aega Facebookis online olnud? Järelikult pressid käivad ja teised ei teagi! Või siis, veel hullem, sünnitasid ära ning EI JAGANUD SEDA INFOT AVALIKULT. Tuleriidale, õnnetu.

Selle asemel proovi: Ära ütle midagi. Küll sa aru saad, kui inimene sünnitanud on. Igavesti rasedaks pole siiani veel keegi jäänud.

Beebi sul ikka puhata laseb või? - Siin on täpselt kaks varianti. Ta kas laseb või ei lase. Kuna ta on kõhus sees, ei saa tulevane ema selles olukorras midagi ette võtta. Muidu paneks tite helikindlasse karpi luku taha ja läheks ise kinno vms, eksole. Minu oma on korralikult kasvatatud ja magab iga öö järjest kaheksa tundi. Samas tempos kavatseme ka kohe pärast sünnitust jätkata. Muidu tuleb helikindel karp.

Selle asemel proovi: "Sa näed nii hea välja!" Lihtsalt. Muud polegi vaja. Üks väike kompliment teeb alati päeva paremaks.

Miks sa ikka veel tööd teed? - Sest mulle meeldib mu töö, duh! Ausalt, ma ei käi öösiti Tallinna tänavaid üles kaevamas ega tee Rimi kassas 12h vahetusi. Mu tööpäevad on keskmiselt paari tunni pikkused ning sisaldavad peamiselt looduses jalutamist, ühe nupu vajutamist erinevate nurkade alt ja palju mölisemist. See viimane osa on neist kõige intensiivsem.

Selle asemel proovi: "Lahe, et sa ikka veel tööd teed!" Ju siis on rasedal omad põhjused, kuna meil Eestis on teatavasti võimalus ka juba 70 päeva enne tähtaega koju loorberitele puhkama jääda.

Millal sa sünnitama hakkad? - Teisipäeval. Kell 15:15. Meil titega nii kokku lepitud, ma jõuan siis just töölt tagasi. Kella 17:15ks olgu asi tehtud, järgmine ärikõne tuleb peale.

Selle asemel proovi: Vait olemist.

Me võiks veel ruttu enne beebi sündi kokku saada - Absoluutselt, sest mul pole oma vaba ajaga midagi paremat teha, kui oma arbuusi mööda kohvikuid ringi vedada, ja väikese imikuga ju teatavasti avalike kohtade ustest sisse ei lasta. Üleüldse saab elu pärast sünnitust läbi ja välja pole mõtet värskeid vanemaid enam kutsuda. :D

Selle asemel proovi: "Mida sa süüa tahaksid? Ma teen/toon sulle." Ma ei tea ühtegi rasedat, kellel aeg-ajalt mõni isu välja ei lööks, ja tasuta toit on alati tänuväärne tegu. Sina saad sõbrannat veel ühes tükis näha ja tema ei pea kuhugi välja ronima. Või siis, kutsu rase aeglasele jalutuskäigule ja tee lõuna välja.

Sa peaksid magama, varsti enam ei saa! - Kui ette magamine oleks võimalik, oleks ma kõik gümnaasiumi unetud ööd lasteaias eeskujulikult ette ära teinud ja mingit probleemi poleks olnud. Õnneks või kahjuks on tütrel olemas ka teine lapsevanem, kes on valmis temaga igal kellaajal tegelema, kui arbuusikandjal peaks tekkima egoistlik soov natuke välja puhata.

Selle asemel proovi: "Loodan, et sul tuleb hea unega beebi!" Seda tahab ju tegelikult iga ema, ning kuna tittede uni on suhteliselt loterii, tasub seda ikka soovida.

Kas sul on beebi tulekuks kõik asjad olemas? - Kui ma saaksin sünnitusbasseini, titeriided ja turvahälli enda eest sünnitama ja last üles kasvatama saata, siis ma tõenäoliselt isegi kaaluks seda. Küll nad mitme peale midagi välja mõtleksid. Mina saaks sel ajal karjäärile keskenduda ja pärast lasteaia lõpupeol trofeelapsega uhkustada. Paraku pole evolutsioon veel nii kaugele jõudnud. Kindlasti on mingeid asju puudu ja teisi jälle liiga palju, aga mul vedas ja ma sündisin valge inimesena tsiviliseeritud piirkonda, kus poed on igapäevaselt avatud.

Selle asemel proovi: "On sul midagi veel lapsele vaja, mida ma tuua saaksin?" Kui tahad beebi edasisele elujärjele kaasa aidata, võib seda alati välja pakkuda. Võimalik, et mõni pisiasi on tõesti ununenud, millest värsketel vanematel katsikukingina kasu oleks.

See sünnitus on ikka rõve, valus, vastik ja verine kogemus - Eriti hea on sellist tänuväärset infot kuulda naistelt, kes pole kunagi sünnitanud, või siis veel parem, meestelt! Sinu või su tuttava halb sünnituskogemus ei tähenda seda, et ka kõigil teistel samamoodi läheb. Iga sõna, mida naine sünnituse kohta kuuleb, võib tema teekonda mõjutada - ja kas sa tõesti tahaksid, et tal oleks pigem halb?

Selle asemel proovi: "Sünnitus tundub nii lahe, usun, et sul läheb kõik hästi!"


Nii, nüüd on kõik sapised mõtted peast välja kirjutatud ning olen taaskord sünnituseks puhas ja valmis! Liiga palju kurjust ei tasu teatavasti kaasas kanda, see pidi kohe reitele tselluliidiks minema. Ja seda pole kellegil vaja.

No comments: